Ochrona środowiska

Program Usuwania Azbestu z terenu Gminy Rawa Mazowiecka

Celem opracowania Programu Usuwania Azbestu z terenu Gminy Rawa Mazowiecka jest zaplanowanie bezpiecznego dla zdrowia mieszkańców i środowiska naturalnego usunięcia wyrobów zawierających azbest z obszaru Gminy do końca 2032 r. Realizacji tego celu służą następujące zagadnienia:
1. identyfikacja skali zjawiska poprzez określenie ilości i rodzaju wyrobów azbestowych, jakie występują na terenie Gminy Rawa Mazowiecka,
2. przedstawienie aspektów prawnych użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest,
3. opracowanie harmonogramu usuwania wyrobów azbestowych,
4. określenie możliwych źródeł finansowania prac związanych z sukcesywnym usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rawa Mazowiecka,
5. określenie listy firm uprawnionych do usuwania wyrobów azbestowych z terenu Gminy Rawa Mazowiecka,
6. przygotowanie listy składowisk odpadów niebezpiecznych, przyjmujących odpady zawierające azbest.

Niniejszy Program zakłada realizację zadań inwestycyjnych, zmierzających do oczyszczenia terenów Gminy Rawa Mazowiecka z wyrobów zawierających azbest (usuwanie płyt azbestowo-cementowych z pokryć dachowych i elewacji budynków) oraz pozainwestycyjnych, polegających na:
a) organizacji kampanii informacyjnych o szkodliwości azbestu oraz bezpiecznym użytkowaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest,
b) wdrożeniu monitoringu realizacji Programu Usuwania Azbestu z terenu Gminy Rawa Mazowiecka,
c) podjęciu działań w kierunku pozyskania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych dla wsparcia usuwania wyrobów zawierających azbest i ich unieszkodliwiania,
d) okresowej weryfikacji i aktualizacji Programu. 

Wstecz

baner toplayer
Plakat NSP2021