Przejście do sekcji:
Barwna Gmina Rawa Mazowiecka
Gmina Rawa Mazowiecka zakończyła proces budowy marki lokalnej, który uwzględniał m.in. badania wizerunku gminy, analizę potencjału rozwojowego oraz kilkanaście warsztatów i spotkań z Mieszkańcami, budowę logo oraz systemu identyfikacji wizualnej marki.
W trakcie przeprowadzonych spotkań opracowano mapę potencjału i atrakcji Gminy, które pomogły wskazać główny atut marki. Zgodnie z przyjęta ideą marki Gmina Rawa Mazowiecka ma być w przyszłości miejscem przyciągającym różnorodnością wydarzeń, atrakcyjnych warsztatów i produktów regionalnych skupionych wokół 12 Przystanków tematycznych. Motywem przewodnim oferowanych usług będzie wielokolorowość, która odzwierciedlona zostanie w nazwach produktów spożywczych i rękodzielniczych, szlaków turystycznych, charakterze strojów ludowych i tematyce spotkań. Co ważne, przyjęta nazwa marki Barwna Gmina Rawa Mazowiecka, pozwala odróżnić miejsce w świadomości odbiorców od miasta Rawa Mazowiecka.
Logo składa się z symbolu graficznego oraz nazwy marki. Symbol prezentuje przybliżony kształt Gminy Rawa Mazowiecka wpisany w paletę malarską. Jej kolorystyka z kolei nawiązuje do widoku terenów rolniczych gminy z lotu ptaka, poprzecinanych kolorami terenów uprawnych oraz Rzeki Rawki. Zarówno motyw palety, jak i jej różnorodność kolorystyczna podkreślają różnorodność.
Wraz z procesem budowy marki miejsca równolegle prowadzone były prace inwentaryzujące ofertę produktów lokalnych oraz wygenerowano ponad 40 nowych ofert, które w przyszłości będą mogły wzbogacać atrakcyjność pobytową oraz umożliwią komercjalizację tradycji rękodzielniczych i kulinarnych mieszkańców gminy.
Proces realizowany był w ramach projektu "Szlakiem dziedzictwa Gminy Rawa Mazowiecka" współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.
Prace wykonano wspólnie z grupą doradców z firmy DOM MARKI Max von Jastrov, która od 20 lat specjalizuje się w zakresie komunikacji marketingowej jednostek samorządu terytorialnego wszystkich szczebli.
- autor: Agnieszka Mrówczyńska, data: 2022-09-14